fbpx

Drie tips waarmee je je gezondheidsvoornemens wél volhoudt.

De kans is groot dat je al goede voornemens hebt gemaakt waar je je vol overtuiging voor inzette … om ze na twee weken alweer op te geven. Dit jaar is het tijd om die cyclus te doorbreken! Als het je voornemen is om beter voor jezelf te zorgen en een gezondere levensstijl aan te nemen heb je er immers veel baat bij dat je dat voornemen volhoudt. Om je slaagkansen te verzekeren zijn hier drie eenvoudige hacks die je gaan helpen om je voornemens wél vol te houden. Zo wordt 2021 je gezondste jaar ooit.

1. Maak je goede voornemens concreter

Goede voornemens als ‘meer fruit eten’ of ‘vroeger gaan slapen’ zullen zeker bijdragen aan je algemene gezondheid, maar ze zijn lastig vol te houden. Waarom? Ze zijn niet concreet genoeg. Wanneer heb je genoeg fruit gegeten en wat is dan een goed uur om onder de wol te kruipen? Je brein heeft het erg lastig om dit vol te houden omdat het er elke keer opnieuw over moet nadenken. Dit kan je tackelen door je goede voornemens heel precies te omschrijven. Meer fruit eten wordt dan bijvoorbeeld: eet twee stukken fruit per dag, vroeger gaan slapen kan starten met ‘kruip voor 23 uur in bed’. Hou het wel haalbaar: als je zelden fruit eet is één stuk fruit per dag een haalbaarder doel dan meteen voor de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van 3 stukken te gaan.

2. Meten is weten

Wanneer ben je ‘gezond’ en hoe weet je wat je lichaam nodig heeft? Zoals zo vaak geldt ook: meten is weten. Dat doen we met een oligoscan. Tijdens een oligoscan wordt de aanwezigheid van levensnoodzakelijke mineralen in je lijf gemeten en worden eventuele tekorten opgespoord. Op basis daarvan kan verklaard worden waarom je je bijvoorbeeld moe, opgeblazen of gestresseerd voelt. En eens je weet wat je tekorten zijn kan je gerichter actie ondernemen.

Voor slechts 15 euro kan je bij Skin Solutions je gezondheid laten controleren. Binnen een kwartier doen we een oligoscan en analyseren we twee pijnpunten van jouw gezondheid. Van daaruit wordt het een stuk makkelijker om concrete doelen te formuleren om gezonder te worden! Maak hier een afspraak.

3. Hou je gezondheidsvoornemens in leven

Naast concrete doelen formuleren en inzicht krijgen in jouw gezondheid is er nog een derde, cruciale stap om je voornemens vol te houden: je moet er telkens opnieuw aan herinnerd worden. Als je ook maar even de aandacht laat verslappen zal je brein stiekem de gemakkelijkste weg kiezen en teruggrijpen naar oude, ongezonde gewoontes. Je moet jezelf dus een handje helpen om bij te les te blijven. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Zo bestaan er apps die je er aan herinneren om voldoende water te drinken en kan samen sporten met een vriend ervoor zorgen dat je je sportkleren niet al na drie keer weer aan de haak hangt.

Vind je het echt moeilijk om jezelf te blijven motiveren, dan kan externe ondersteuning helpen. Pak het meteen grondig aan en laat je begeleiden door een professional. Die zal je motiveren en bijstaan met tips en tricks. Wie zegt dat je er alleen voorstaat om gezonder te worden?!

Zet vandaag de eerste stap naar een gezond 2021 en laat voor 15 euro je gezondheid meten.